Als je een website of webshop hebt, dan wil je natuurlijk dat je ook vindbaar bent online. Het doel is waarschijnlijk om zoveel mogelijk bekendheid te creëren en veel te verkopen. Online zichtbaarheid is daarbij heel belangrijk. Maar hoe doe je dat precies? En hoe zorg je ervoor dat je online zichtbaarheid vergroot wordt?
Optimaliseer aan de hand van de drie pijlers
Je kan natuurlijk op veel verschillende manieren online zichtbaarheid creëren, maar in deze blog gaan we dieper in op hoe je organisch beter vindbaar kan worden. Dit wordt ook wel SEO genoemd, dat is een afkorting voor Search Engine Optimization. SEO bestaat uit drie pijlers die belangrijk zijn om je op te focussen als je organisch beter vindbaar wil worden. Deze drie pijlers zijn content, autoriteit en techniek. Deze lichten we hieronder toe.
Content
De eerste pijler waar je rekening mee moet houden is de content. Deze content moet geschreven zijn voor de bezoekers met daarin de juiste zoekwoorden verwerkt. Stel voordat je een tekst schrijft voor je website of webshop, een goed zoekwoordonderzoek op. Op die manier weet je welke zoekwoorden je kunt gebruiken en waar je doelgroep ook daadwerkelijk op zoekt.
Autoriteit
Naast goede content is het belangrijk dat je website of webshop een goede autoriteit opbouwt. Als je een nieuwe webshop laat maken, dan is je autoriteit nog erg laag. Hoe langer je webshop bestaat en hoe meer links de webshop krijgt van autoritaire webshop, hoe hoger de autoriteit wordt. Dit kun je verhogen door middel van linkbuilding. Linkbuilding kun je uitbesteden, maar je kunt er ook zelf mee aan de slag.
Techniek
De laatste en zeker niet de minste is de techniek van de webshop. Het gaat hier voornamelijk om de laadsnelheid van je website, maar ook om de interne linkstructuur. Hoe snel laad je website? Zijn alle pagina’s op een logische manier met elkaar gelinkt? Dat zijn allerlei factoren waar je rekening mee moet houden.
Als je rekening houdt met de 3 belangrijkste pijlers van Google bij het optimaliseren van jouw website, dan is de kans groot dat je binnen een bepaalde tijd goed vindbaar bent in de zoekmachine van Google.